Pro ženyReceptyBleskAha!Reflex
Přihláška nebo registrace
Můžete použít login z jiných webů Czech news center





obnovit heslo+

7 rad pro lepší zdraví dětí po zimě, kdy je trápily infekce i stres

  • Že je ještě chladno? Je, ale proč i tak nejít ven?
    Že je ještě chladno? Je, ale proč i tak nejít ven?
    Foto: Shutterstock.com
    8. března  2016 
     06:00

    Chybí vám energie? Vaše děti jsou na tom nejspíše podobně. Všechny vyčerpala sice mírná, ale dlouhá zima a všelijaké rýmy a kašle. Dětem to kvůli tomu ve škole tolik nemyslí a také jejich imunita je oslabená. Jak jim můžete pomoci?

  • 1. Zmírněte stres svých dětí

    ...

    Podobně jako vám není dobře z pomyšlení na velkou pracovní poradu, stresují se vaše děti představami písemek, nebo dokonce blížících se přijímaček na různé školy. Náročné pro ně bývá i budování vztahů s vrstevníky. Dejte jim najevo, že se o jejich starosti zajímáte a neberete je ve srovnání se svými na lehkou váhu, mluvte s nimi, vyjádřete jim podporu. 

  • 2. Vyplatí se dávat jim dobré jídlo

    dítě jí nutelu

    Jídlem se dá ovlivnit skutečně hodně. Imunoložka a alergoložka Sausen Sládková doporučuje podávat jídlo, v němž je co nejméně barviv, konzervantů či chemických přísad. Těch jsou plné nejen limonády, ale i bonbony nebo sušenky. „Rozhodně bych vynechala například uzeniny,“ říká lékařka, podle níž je vhodné stravu doplňovat kvalitními probiotiky. Myslete na to třeba tehdy, když dětem chystáte svačinu. Dobré je také naučit je snídat, a to raději kus chleba se sýrem než sušenku. Jíst zdravě ovšem rozhodně neznamená držet dietu, naopak jídlo pro děti by mělo být výživné – takže pokud například zeleninu k večeři, tak v téhle době je daleko lepší než studený salát hutná zeleninová polévka.

  • 3. Vezměte je ven

    720p 480p 360p 240p
    Jak naučit děti, aby byly obratnější • 

    Minimálně o víkendu je vezměte ven, protože i slabé slunce podporuje tvorbu vitaminu D, který rovněž mírní projevy stresu. Nebo pryč od každodenních starostí vyrazte někam na celý víkend. Pobyty v penzionech jsou na přelomu zimy a jara docela levné.

  • 4. Spát se prostě musí

    ...

    Čím je dítě starší, tím to bude těžší, ale snažte se potomky přesvědčit, aby v této roční době chodili spát dříve, aby se jejich biorytmus sladil s roční dobou. Ostatně výzkumy ukazují, že člověka nejvíce posílí spánek mezi dvaadvacátou hodinou večerní a druhou ranní. Ideální je chodit spát stále ve stejný čas. Pomozte dětem vybudovat si předspánkové rituály, které jim pomáhají usnout. Těm menším například čtěte. A pozor – žádný počítač nebo televize těsně před spaním, protože tyto přístroje udržují mozek v napětí, které pak člověku brání pořádně usnout.

  • 5. Bakterie pro dětskou imunitu

    ...

    Kupte dětem pořádná probiotika a nechte je, aby je užívaly dlouhodobě. Díky tomu si vybudují dobrou střevní mikroflóru coby základ silné imunity. Tyhle bakterie se berou preventivně, nikoli až tehdy, kdy se o dítě pokouší nějaká choroba. Zvláště důležité jsou například poté, co dítě bralo antibiotika.

  • 6. Pokud na ně něco leze

    ...

    Užívat vitamin C preventivně nemá smysl, ale jakmile na potomky něco leze, přichází jeho čas, protože tělu pomáhá překonat infekce. Pořiďte pro ně nějaký s pomalým uvolňováním, těm menším ho z tobolky můžete vysypat na lžičku.

  • 7. Větším dětem může pomoci propolis

    ...

    Med a další včelí produkty se s úspěchem používají po staletí. Dokážou dodat chybějící energii i vašim dospívajícím dětem, navíc svědčí imunitě. Pozor – nehodí se pro alergiky a pro děti mladší 12 let. Podobně jako hotové tablety se dá použít i med obohacený o propolis a mateří kašičku.

/

Diskuse ke článku

.